Passend onderwijs
"Ik zit in groep 6 en reken met groep 7 mee."
Ben, Carice en Giel zijn drie (middenbouw)leerlingen die vertellen hoe zij omgaan met epilepsie. Ze delen een tip voor leerkrachten om te begrijpen wat voor hen goed werkt.
"Het is wel beter als klasgenoten het ook weten."
Suzanne, Dylan en Kyra zijn drie leerlingen uit de bovenbouw die vertellen over leren en epilepsie. Hoe voelt een epilepsie-aanval en wat weten je klasgenoten van jouw aandoening?
Nieuwe werkvorm in de klas verbetert prestaties van alle leerlingen
Johan is vanwege zijn epilepsie aangemeld voor begeleiding van het LWOE. Hij is leerling op een basisschool in het midden van het land.
De mogelijkheden voor leerlingen met epilepsie op kleine scholen
Onderweg naar een leerling kom ik op een bekende, smalle weg, langs een kleine dorpsschool. Mijn gedachten gaan terug naar de periode dat ik hier regelmatig binnenstapte.
Ambulant onderwijskundig begeleider LWOE versterkt driehoek leerling, leerkracht en ouders
Suzanne van Haren (onderwijskundig begeleider bij het LWOE), een groepsleerkracht en een ouder vertellen over de manier waarop zij samenwerken.
Scholiere met epilepsie vertelt over haar leerontwikkeling en begeleiding door het LWOE
Een middelbare scholiere met epilepsie en haar moeder vertellen over de ondersteuning die de leerling heeft gekregen van een ambulant onderwijskundig begeleider van het LWOE.
Leerling met epilepsie maakt grote leerontwikkeling door na wijzigingen in lesaanpak
De leerkracht en de moeder van een basisschoolleerling vertellen over de ontwikkeling van het kind, die tot stilstand kwam door zijn epilepsie.